Lidt om gymnastik

Gymnastikafdelingen i HFIF er én af de ældste og mest succesrige aktiviteter igennem tiderne.
Det store årlige event er gymnastikopvisningen i foråret, hvor alle viser hvad de kan foran et meget engageret publikum.

Børn får fra en tidlig alder, via gymnastikken, en fantastisk start på ét af livets grundlæggende funktioner - den menneskelige motorik. Netop motorikken er meget vigtig for et barns fysiske og ikke mindst mentale udvikling, idet kroppens motorik ikke kun udvikler bevægeapparatet, men også udvikler grundlaget for hjernens udvikling i den tidlige barndom.

Dygtige instruktører, der alle er vokset op med gymnastikken som barndommens hovedaktivitet, lærer fra sig med det bedste de kan. Løbende kurser sikrer at alle er opdaterede.

Klik på de forskellige hold og se hvad der tilbydes.

Gymnastikformand
Maria Kraak Blaudzun